亚斯伯格的演奏曲

Carnival - Natalie Merchant

小豆之家:

Natalie Merchant绝对不是美女,担任10000 Maniacs的主唱十年,是90年代民谣创作女声风潮中的重要声音之一,创作功力不容小觑。

I've walked these streets
我在街道上逛着
A virtual stage
一个虚拟舞台
It seemed to me
在我看来
Make up on their faces
他们在脸上化妆
Actors took their places next to me
演员们在我旁边坐下
I've walked these streets
我在街道上逛着

In a carnival of sight to see
在一个值得一看的嘉年华上
All the cheap thrill seekers
所有的贫穷的寻求刺激者
The vendors and the dealers
小摊贩和商人们
They crowded around me
他们围在我周围
Have I been blind
我失去理智了吗
Have I been lost
我迷失了吗
Inside my self and
在我的内心
My own mind
和我自己的脑海里
Hypnotized
着迷了
Mesmerized
被迷惑了
By what my eyes have seen?
我的眼睛看见了什么?
I've walked these streets
我在街道上逛着
In a spectacle of wealth and poverty
在一个财富和贫困的场面
In the diamond markets
在那个钻石市场
The scarlet welcome carpet
那个鲜红的欢迎毯
That they just rolled out for me
他们为我所铺的
I've walked these streets
我在街道上逛着
In the mad house asylum
在那疯人院的庇护所
They can be
他们可以成为
Where a wild eyed misfit prophet
极端激进且不合群的先知
On a traffic island stopped
在一个安全岛上停下脚步
And he raved of saving me
他大骂着救了我
Have I been blind
我失去理智了吗
Have I been lost
我迷失了吗
Inside my self and
在我内心里
My own mind
和我自己的脑海里
Hypnotized
着迷了
Mesmerized
被迷惑了
By what my eyes have seen?
我的眼睛看见了什么?
Have I been wrong
我错了吗
Have I been wise
我聪明吗
To shut my eyes
闭上我的眼睛
And play along
焦急地等待着
Hypnotized
着迷了
Paralyzed
麻痹了
By what my eyes have found
因为我眼睛所发现的
By what my eyes have seen
因为我眼睛所看见的
What they have seen?
他们看见了什么?
Have I been blind
我失去理智了吗
Have I been lost
我迷失了吗
Have I been wrong
我错了吗
Have I been wise
我聪明吗
Have I been strong
我坚强吗
Have I been hypnotized
我着迷了吗
Mesmerized
被迷惑了
By what my eyes have found
因为我眼睛所发现的
In that great street carnival
在那盛大的街道嘉年华上
Have I been blind
我失去理智了吗
Have I been lost
我迷失了吗
Have I been wrong
我错了吗
Have I been wise
我聪明吗
Have I been strong
我坚强吗
Have I been hypnotized
我着迷了吗
Mesmerized
被迷惑了
By what my eyes have found
因为我眼睛所发现的
In that great street carnival
在那盛大的街道嘉年华上
In that carnival?
在那嘉年华上?

网易云音乐同步更新

用户名:小豆之家

小豆之家敬上!

评论

热度(10)